Saturday, February 15, 2014

ESP Shaklee Menggemukkan ?

Betulke ni ?macam tak percaya je, saya mendapat jiran sebelah yang mengambil ESP Shaklee, katanya rasanya sedap, vanila sungguh menyegarkan tambah lagi dengan susu dan ais batu, tapi tiba tiba dia kata berat badan macam naik, rasa berselera nak makan, kenapa pulak ni ? Saya pun terfikir apa pasal, tanya pulak mak saya kak rozita, pening jugak dia, takpalah, saya baca baca oh baru tahu. oklah ni nak cerita !!


esp,shaklee,kurus,cantik,gemuk,
Betul Ke ESP Menggemukan ?

ESP Sebagai Meal Replacement

ESP yang anda semua tahu, dan rakyat Malaysia pun dah tahu, ianya ialah sebagai meal replacement yang baik boleh diambil pada waktu pagi, atau malam. Selain ESP, Shaklee ada Cinch Shake, yang memang dibuat khas untuk menurunkan berat badan. Selain itu, ESP di ambil bersama Alfalfa dan Lecithin untuk menurunkan berat badan.

Kenapa Berat Badan Bertambah

Bila saya tanya jiran saya, apa yang dibuat, saya siasat dia siang malam, dia buat apa semua, barulah saya tahu kenapa ESP shaklee tak berkesan kepadanya. Antaranya ialah:

  1. Saya nampak dia kurang minum air masak, tapi asyik ajak saya ngeteh, ini banyak gula ni, mana kurus, lagipun air teh kafin yang boleh mengurangkan penyerapan nutrien.
  2. tak konsisten sebab tengok ESP dia dalam sebulan tu, ada lagi separuh, padahal kalau konsisten mesti dah beli dengan aku lagi
  3. asyik ajak aku keluar makan malam, sampai aku pun pening, macam mana nak kurus, lepastu ambil makanan berlemak, kalau makan buah takpalah jugak
  4. kalau petang tu, tak nampak pulak dia kat padang buat exercise ke, aktif  ke, tanya husband dia, dia asyik main angry bird kat hanphone, candy crush, takpun yang terbaru guess emoji, manalah nak kurus
minum,air,shaklee,kurus,banyak,sihat
Minum Air Penting Untuk Berkesan

 

BErapa Lama Boleh Kurus ?

Ianya bergantung pada 4 faktor yang diatas, so kepada kawan saya tu, bertaubatlah, dan minum ESP Shaklee  dengan konsisten, jangan lupa bersenam, dan minum air banyak, jangan air coca cola yang banyak. So sekian sahaja untuk petang ini, lepas ni nak pergi tengok air laut kat teluk batik. Ok bye, nanti kita jumpa lagi.


Hubungi SAYA:
Marieah ZUL
Magic Manjug
0135180877
duniavitaminmama@gmail.com


0 comments:

Post a Comment